EPGİS'in sosyal medya hesabından yapılan açıklamada şu ifadeler yer aldı:
"Kart komisyon oranları nedeniyle kapalı istasyon görürseniz şaşırmayın. Bankalar, emeksiz büyük ortağımız oldular. Uzun uzadıya yazmaya gerek yok.
Toplam kâr marjı brüt: % 8,6
Bayiye kalan brüt % 4,3
Ertesi gün Banka POS komisyon oranı : % 3
Bayiye kalan: % 1,3
Bu yüzde 1,3 ile tüm işletme giderlerimizi karşılamamız bekleniyor. Ya kâr marjlarımız artırılacak ya bankalar POS oranlarını düzeltecek ya da istasyonumuz kapanacak. Başka da yol kalmadı."
Konuyla ilgili yazılı açıklamada bulunan TABGİS de günümüz ekonomik koşullarında akaryakıt istasyonlarında kredi kartı kullanım oranının yüzde 90 seviyelerine ulaştığına dikkat çekti.
Bayi marjlarının çok uzun zamandır yanlış mevzuat uygulamaları nedeniyle enflasyon oranının altında seyrettiğinden bayilerin kredi kartı kullanımından doğan yüksek komisyon maliyetlerini karşılayamaz hale geldiği belirtilen açıklamada şu ifadeler yer aldı:
"Akaryakıt istasyonlarının 7/24 çalışan işyerleri olarak çok yüksek genel giderleri bulunmaktadır. Bu genel giderler içinde işçilik, nakliye ve kredi kartıyla yapılan satışların maliyeti karşılanamayacak düzeydedir.
Bayi marjlarının genel giderleri karşılayabilecek düzeyde iyileştirilmesi için şimdiye kadar
gösterdiğimiz çabalarımız ise ne yazık ki konunun muhatabı olan dağıtım şirketleri ve EPDK nezdinde karşılık bulmamıştır. Bu bakımdan akaryakıt bayilerinin içinde bulunduğu sorunun artık kriz halini aldığını, akaryakıt bayilerinin mağdur olmaması için bayi marjlarının acilen yeterli düzeye getirilmesi yönündeki çağrımızı kamuoyu nezdinde paylaşmaktayız."
"Kart kullanımından doğan üye işyerlerinin ödemesi gereken takas komisyon oranları Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından belirlenmektedir. BKM verilerine göre, kredi kartı kullanımında market ve alışveriş merkezlerinden sonra akaryakıt istasyonları ikinci sırada yer almaktadır. Sadece 3 ayda kredi kartı takas komisyon oranları yüzde 166 artış göstermiştir. Yılbaşından bugüne kadar ise; kredi kartı satış maliyetimiz yüzde 383, işçilik maliyetimiz yüzde 107, nakliye maliyetimiz ise yüzde 172 artmıştır.
Tüketicinin kredi kartını kullanarak bugün litresini 40 TL’ye satın aldığı motorin için bayiler 1.15 TL komisyon ödemektedir. Asıl trajedi ödenen komisyon değil, brüt bayi marjının bugün 1.31 TL olmasıdır. Bu alışverişten elinde 16 kuruşla kalakalan bayinin sıradaki işçilik, nakliye ve diğer genel giderlerinin tamamını nasıl ödeyebilmesi beklenmektedir?
İçinde bulunduğumuz kriz halinin ortadan kaldırılmasına yönelik olarak gerek EPDK’nın gerekse dağıtım şirketlerinin acilen bayi marjlarını yeterli düzeye getirmelerini bekliyoruz. Aksi halde korkumuz bayilerin çok yakında kredi kartı komisyonunu dahi karşılayamayacak hale gelmeleridir. Hiç kimse mağdur olmadan bayi marjlarının genel giderlerimize yeterli gelecek bir düzeyde artırılmasına ilişkin talebimizi konunun aciliyeti ve önemi gereği kamuoyunun bilgilerine saygıyla arz ederiz."